Brev:
Skemad og arbejde
19. maj 2010
Alder:
4 mdr.
Skemad og arbejde
Kære Helen,
Vores dejlige lille dreng trives rigtig godt (ved 4 måneder vejede han 7700 gr og målte 66 cm) og amningen går stadig fint, selvom han sover igennem hele natten. Efter at han fyldte 4 måneder er vi så småt begyndt at introducere lidt grød (ris og hirse). Dette var især med tanke pa, at jeg desværre skal begynde at arbejde 1 juni, når han lige er fyldt 5 måneder. Han vil så blive passet hjemme af sin far. Vi flytter desuden til Congo i den forbindelse og jeg ville derfor gerne have lidt gode råd af dig med på vejen.
Indtil videre får han ca 60 ml grød om dagen (lavet på modermælkserstatning) fordelt over to måltider - formiddag og eftermiddag. Så som du kan se er det stadig meget små måltider, som så bliver suppleret op med amning. Når jeg begynder at arbejde havde jeg tænkt at amme ham ved 7 tiden om morgenen, ved 13 tiden, ved 17.30 og igen kl 20 inden han går i seng. Han ville altså skulle have to måltider grød, formiddag og eftermiddag, mens jeg er på arbejde. Mine spørgsmål er:
- hvor store portioner skal han have pr gang?
- er det bedst at give vand (fra flaske selvfølgelig) eller mme efter grøden?
- hvornår kan vi begynde at introducere grøntsagsgrød og frugtmos?
- har du nogle gode opskrifter?
Er der noget andet vi skal huske at tænke på i forbindelse med overgangen til skemad?
På forhånd tak!
Lena